Related Posts with Thumbnails
There was an error in this gadget

Online shop

Kambing ngan kucing

>> Saturday, January 3, 2009



Didalam sebuah kampung tggallah seorang lelaki tua bernama pak tempe. Hidup pak tempe serba kekurangan dan bliau ada membela 2 ekor haiwan kesayangan bliau. .

Haiwan tersebut adalah seekor kucing dan seekor kambing yg diberi nama cik ku dan pak kam. Pak tempe membela pak kam ngan cik ku ni sejak kecil lg memandangkan pak tempe tggal seorg diri je dlm pondok dia dan pak kam ngan cik ku je la yg mnjd teman hdup pak tempe.

pada suatu hari pak tempe telah jatuh sakit dan memerintahkan pak kam ngan cik ku mengadap bliau. Tnpa banyak celoteh pak tempe pun bertitah dihadapan cik ku ngan pak kam td smbil terlantar kat tilam span bliau. .

"Pak kam, Cik ku, aku rasa umurku sudah smpai ke penghujungnya. .setiadanya aku nanti pandai2 lah kamu jaga diri,belajar berdikari,cari makan sndiri ye. .harta yg aku tinggal tu pndai2 la korang jaga.kalau korang nak ambik je.." Maka berakhirlah usia pak tempe disitu..

Setelah semuanya selesai,pak kam ngan cik ku pun berbincang. .


Pak kam : Cik ku,tuan kita dah tkde,mulai skrg kita dah tak blh hidup brsama lg..

Cik ku : Tp tuan kita ada tggl wasiat suruh jaga harta dia kan?

Pak kam : Harta?tuan kita mana ada harta?mkn pun dlm tempurung je.

Cik ku pun terpandang janggut ngan misai pak tempe. .dah xde hrta sgt mgkin tu je yg boleh dia ambik. .Diberinya misai kat pak kam dan janggut utk dia. .ape lagi,megah r mreka dah ada janggut ngan misai.

Dalam perjalanan mereka pak kam tak puas hati sbb smua haiwan gelakkan dia..mgkin kelakar sbb kambing ada misai. .tnpa brfikir panjang pak kam meragut janggut ngan cik ku dan berlari smbil mencabut misai satu persatu.

Cik ku terpaksa akur dan mengutip misai td dan hanya sdikit shja yg bliau dapat.Last skali pak kam ntah kemana,cik ku pun entah kemana. . .
:TAMAT:

Sebab tu la smpai skrg kambing ada janggut dan kucing bermisai tp jarang..hehehe

0 comments:

Gangs. .

INDEX

RECENT


Back to TOP