Related Posts with Thumbnails
There was an error in this gadget

Online shop

Panjat Pokok

>> Monday, January 5, 2009

Pada satu hari,ayah kepada ahmad menyuruh ahmad memanjat pokok mangga dibelakang rumahnya.dengan hanya memakai kain pelikat tanpa seluar dalam,panjat la si ahmad ni pokok mangga tersebut untuk memenuhi kehendak si ayahnya yg mengidam buah mangga. .

Tengah2 syok si ahmad ni memetik buah mangga,tiba2 pak imam pun lalu kat bwh pokok tersebut lalu disuruhnya si Ahmad ni turun. "ish kamu ni ahmad. .kot ye pun nak panjat pokok,pakai la seluar dalam dulu,malu dek org yg lalu kut bwh pokok ni..nah,ambik rm5 ni wat beli sluar dalam." kata pak imam td smbil menyerahkan rm5 kpd ahmad.

Ahmad pun pulang la kerumah bersama mangga ngan duit rm5 td. .si ayah tanya la kat mana dapat duit tu? Ahmad pun citer la kat ayah dia duit tu pak imam yang bagi suruh beli sluar dalam sebab pak imam nmpak anu si Ahmad dr bawah pokok mangga tu.

Esoknya si ayah mendapat 1 akal,dalam hatinya berbisik, "best gak mcm tu,anak aku yg begitu punye kecik pun dpt rm5,kalau aku lar,paling koman pun msti dpt dalam rm20 ni. .keh3". Si ayah yg dah sedia dgn kain pelikat tnpa seluar dalam td dah sedia kat bwh pokok menunggu kelibat pak imam.

Tak lama lepas tu si ayah td nmpak kelibat pak imam,ape lagi,dgn pantas bliau memanjat pokok mangga trsebut dan berpura pura memetik mangga.Pak imam pun smpai kat bwh pokok tu. "Leman! Turun! " jerit pak imam. Si ayah td turun ngan hati gumbira sebab tengok tangan pak imam menyeluk poket duitnye. ."ade can ni" bisik si ayah.

"Kamu ni. .kamu ngan anak kamu sama je! Kalau dah tahu pakai kain pelikat tu pakaila sluar dalam dulu! Malu kat org lalu lalang dr bawah ni. Nah ! Ambik 20 sen ni buat beli PISAU CUKUR ! "

0 comments:

Gangs. .

INDEX

RECENT


Back to TOP